'عمر قاتل من است' سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش بین الملل را دریافت كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، همچنین در مراسم پایانی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر كه در محل تالار وحدت برگزار شد، سیمرغ بلورین بهترین كارگردانی به فیلم سینمایی سلطان جزیره شیطان ساخته ماریوس هولست محصول مشترك كشورهای نروژ ، فرانسه ، سوئد و لهستان رسید.

براساس این گزارش سیمرغ بهترین فیلم نامه نیز به فیلم سینمایی رود لندن ساخته رشید بوشارب و اولیور لورل و محصول مشترك فرانسه ، الجزایر و انگلستان اهدا شد.

در ادامه این مراسم دیپلم افتخار بهترین بازیگری به درك تید برای بازی در فیلم سینمایی صدای تیره از كشور كانادا و دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی به علیرضا زرین دست برای فیلمبرداری فیلم سینمایی ملكه اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بخش جلوه گاه شرق نیز سیمرغ بلورین بهترین فیلم به داریوش مهرجویی برای فیلم سینمایی نارنجی پوش، بهترین كارگردانی به بانمی تاكاهاشی از كشور ژاپن برای فیلم پرونده هاكامادا از كشور ژاپن، همپنین در این بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامه به جانگ جین برای فیلم آسمان عشاق از كشور كره جنوبی و دیپلم افتخار بهترین بازیگری به شیرین یزدان بخش برای فیلم بوسیدن روی ماه رسید.

همچنین دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی به طور مشترك به جونگ سونگ دونگ و دونگ جینگ سونگ برای فیلمبرداری فیلم سینمایی یازده گل از كشور چین اهدا شد.

براساس این گزارش در بخش سینمای سعادت سیمرغ بهترین فیلم و بهترین كارگردانی به ترتیب به فابین وونیه تهیه كننده و اسماعیل فروخی كارگردان فیلم آزادگان از كشور فرانسه اهدا شد.

همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامه به عبدالقدوس الامین برای فیلم ریسمانی نزدیك تراز رگ از كشور لبنان و دیپلم افتخار بهترین بازیگری به پریوش نظریه برای بازی در فیلم انتظار معجزه اهدا شد.

در این بخش دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی نیز به مرتضی هدایی برای فیلمبرداری فیلم در انتظا معجزه اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در بخش جایزه بین المذاهب نیز جایزه بهترین فیلم به داریوش مهرجویی برای كارگردانی فیلم نارنجی پوش، دیپلم افتخار این بخش به پرویز شیخ تادی برای كارگردانی فیلم روزهای زندگی، منوچهر هادی برای كارگردانی فیلم یكی می خواد باهات حرف بزنه و رهبر قنبری برای روئیدن در باد اهدا شد.

در این مراسم، لوح تقدیر جایزه ویژه بهترین فیلم با رویكرد بیداری اسلامی بخاطر تصاویر حماسه های معنوی ، انسانی، پیوندهای اصیل الهی و تقویت روحیه ظلم ستیزی و عدالت گستری به فیلم سینمایی ریسمانی نزدیك تر از رگ به تهیه كنندگی علی ظاهر و مرتضی شمسی از كشور لبنان رسید.

همچنین جایزه ویژه بهترین فیلم با رویكرد بیداری اسلامی به فیلم روز 18 به كارگردانی 10 كارگردان به اسامی شریف ارفاء ، بلال فدل ، عباس ابوالحسن ، شریف البندری ، عاطف ناشل، احمد حلمی ، ماریا ابواف ، احمدعبدالله ، تامر از كشور مصر رسید.

براساس این گزارش جایزه ویژه حقوق بشر اسلامی به فیلم روزهای زندگی به كارگردانی پرویز شیخ تادی و جایزه ویژه بیرق طلایی مصطفی عباد به فیلم راه بهشت به كارگردانی مهدی صباغ زاده اهدا شد.

شبك**9140**1540** 1574





:: برچسب‌ها: باغ , عروسی , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: